life is like riding a bicycle.you won't fall off unless you stop pedalling.

Sunday, September 05, 2010

ku mengharapkan Ramadhan kali ini penuh makna.

pejam.
celik.
pejam.
celik.

Ramadhan tiba ke penghujung.
dan rasa seperti ibadah yang dilakukan masih belum boleh dibanggakan.

contoh paling mudah; bacaan al-quran secara sendirian.
belum lagi dikhatamkan. (walaupun tadarus bersama dorm, alhamdulillah.)
tapi itu lain.
saya ada matlamat saya sendiri untuk dicapai Ramadhan kali ini.
dan nampaknya, kurang berhasil.
banyak lagi yang saya rencanakan demi penambahbaikan dalam diri.
dan kelihatannya, saya perlu usaha lebih gigih, biar seiring dengan azam yang sekian lama ditanam.
moga diberi lagi peluang untuk mengecap nikmat dan rahmatnya Ramadhan akan datang, InsyaAllah..


benar-benar berharap puasa yang dijalankan mampu membina takwa.
bukan sekadar menahan lapar dan dahaga, sia-sia.


Ya Allah, moga bulan berkah ini menjadi titik permulaan segala yang baik-baik..
walaupun sedikit.
tapi biarlah sedikit yang berterusan,
lebih baik begitu..


=)






p/s : ada teman pernah berkata, "kita perlu jadi hamba Allah, bukan hamba Ramadhan"
terima kasih teman, dengan itu saya faham--buat baik bukan hanya dalam 'bulan puasa' semata-mata, tapi 'bulan puasa' ini yang membentuk kita untuk terus buat baik dalam bulan-bulan seterusnya. ^^

No comments:

Post a Comment

wanna say sumthin?