life is like riding a bicycle.you won't fall off unless you stop pedalling.

Saturday, July 10, 2010

KL

30 Jun lalu, Kak Long (atau kini nama komersialnya 'KL' =p) selamat mendaftar di ACMS (Allianze College Medical Science kot), Kepala Batas.
tapi saya tak dapat ikut..sekolah!
Jadi orang Penang la pulak ek?

utk program pre-medic, sebelum fly ke Ireland tahun depan InsyaAllah.
seronoknya dia.
saya pula?CEMBURU.
tak apa, masa saya akan tiba pula nanti, dengan izinNya.
semoga dikabulkan.
telah terlalu lama berhasrat untuk terjun dalam bidang kedoktoran ini.
dan dia telah menemui jalan yang betul, semakin menghampiri cita diimpi.
saya pula?SABAR ye..SMA, SPM dulu!

dan berangkatnya dia ke kehidupan barunya itu,
pulangnya saya kali ini, sudah tidak lagi berjumpa.
cuma bertemu di dalam panggilan telefon, sms, facebook, dan....blogger.

almari yang selama ini padat, penuh dengan baju-baju kami berdua,
pulangnya saya kali ini, sudah banyak ruang kosong, lompong.

dan kalau KL nak tau, mak asyik risaukan kamu.
"dah balik belum?"
"dah sampai rumah belum?"
"dah makan belum?"
"nak keluar makan, dah malam-malam ni?"
"tak apa ke kawan-kawan dia semua orang kaya?"
"tak apa ke kawan-kawan dia semua pakai barang branded?"
"tak tidur lagi ke?"

makanya, KL kena jaga diri baik-baik.
jangan tak tahu..
macam mak selalu cakap, "Kak Long dengan Alin tak jadi mak lagi, tak rasa apa yang mak rasa.."
lebih-lebih lagi ni kali pertama anaknya ke kolej.
jauh pula tu.
sejauh-jauh Sabak Bernam tu pun, masih dalam Selangor.
heh~

makanya, KL jangan hancurkan kepercayaan yang mak dan ayah bagi.
tetapkan hati dan jati diri.
macam ayah pula selalu cakap, "Ingat matlamat, sebab apa kita datang sini."

makanya, KL kena belajar betul-betul, rajin-rajin.
bukan mudah, bukan semua orang dapat peluang macam yang kamu dapat.


sudahlah, itu dulu.
nak menitik dah ni.



alin rindu kak long,tau.

No comments:

Post a Comment

wanna say sumthin?